Polimerwlokna » Betonowanie » Beton na autostrady i autostrady

Prawie każda nawierzchnia drogi składa się z mieszanki betonowej. Wszystko to dzięki wysokim wskaźnikom wytrzymałości cementu. Ale mieszanka użyta do stworzenia nawierzchni musi mieć doskonałe wskaźniki nie tylko pod względem wytrzymałości, ponieważ w przyszłości autostrady będą musiały wytrzymać nie tylko duże obciążenia, ale także gwałtowne zmiany temperatury, zmiany wilgotności i wiele więcej.

W tym artykule dowiesz się o:

  • Klasyfikacje betonu;
  • Skład betonu drogowego;
  • Wymagania jakościowe;
  • Oznakowanie betonów drogowych;
  • I wiele więcej.

KLASYFIKACJA BETONU

W zależności od dalszego zastosowania Beton można podzielić na kilka kategorii:

  • Powłoki jednowarstwowe-służą do wylewania warstwy zewnętrznej w dwuwarstwowych lub wielowarstwowych powłokach młodzieżowych. Stosunek betonu do wody jest mniejszy niż 1: 2;
  • Warstwa dolna-w powłokach dwuwarstwowych stosuje się w stosunku do betonu i wody 3: 5;
  • Dolna warstwa-drogi kapitałowe nie wykorzystują dokładnych proporcji betonu i wody.

SKŁAD BETONU DROGOWEGO

Ugniatanie betonu do budowy dróg nie różni się zbytnio składem od zwykłego, wciąż jest to ten sam kruszony kamień, piasek, woda, spoiwo i Dodatki. Główne różnice między zwykłym betonem a autostradą polegają na dodatkach i proporcjach, dzięki którym możliwe będzie ulepszenie niektórych cech. Betony drogowe należą do kategorii ciężkich, ich średnia gęstość wynosi 1800-2500 kg/m3.

Podczas ugniatania prezentowanego betonu należy użyć spoiwa, najczęściej stosuje się hydrofobowy lub plastyfikowany cement portlandzki. Zgodnie z GOST taki materiał powinien zawierać 10% całkowitej masy mieszanki.

PODSTAWOWE WYMAGANIA DOTYCZĄCE JAKOŚCI BETONU

Jak wspomniano wcześniej, aby stworzyć drogę wysokiej jakości, konieczne jest, aby mieszanka cementowa miała wysoką wydajność. Co najmniej oznakowanie betonu nie powinno być niższe niż M300 lub M400. Mrozoodporność mieszanki powinna mieć wskaźnik F100, a jeśli konieczne jest zbudowanie autostrady, wskaźnik ten powinien wynosić co najmniej F150. odmiany pokruszonego kamienia nie wpływają w tym przypadku na jakość materiału, najważniejsze jest, aby pamiętać, że do powłok jednowarstwowych stosuje się frakcję pokruszonego kamienia 40 milimetrów, a do produktów wielowarstwowych 20 milimetrów. Różnorodność piasku również nie zaszkodzi jakości betonu, ale zaleca się stosowanie typów o małych lub średnich rozmiarach. Dodatki stosowane w ugniataniu należy dodawać w proporcji nie większej niż 60 gramów na kilogram cementu.

MARKI SAMOCHODÓW CIĘŻAROWYCH

Wybierając Beton drogowy, należy zwrócić uwagę na wytrzymałość betonu podczas ściskania (wskaźnik ten jest oznaczony symbolem „B”, liczby są po, pokazują maksymalną wytrzymałość). W budynkach nawierzchni drogowych najczęściej można znaleźć marki M15 i M20. Podczas tworzenia płyt, które w przyszłości będą wykorzystywane do budowy pasa startowego, stosuje się gatunek M300, taki materiał ma zalety w wodoodporności, mrozoodporności, wytrzymałości i wielu innych wskaźnikach.

ZAKRES ZASTOSOWANIA BETONU DROGOWEGO

Beton drogowy można spotkać w takich produktach jak: autostrady, chodniki, pasy startowe, drogi miejskie, lotniska, drogi dojazdowe i inne produkty przemysłowe.

WYNIK

Beton drogowy ma wysoką wydajność, dzięki czemu jego koszt znacznie wzrasta. Do celów domowych jego stosowanie nie jest zalecane.

Click to rate this post!
[Average: 0]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *