Polimerwlokna » Betonowa podłoga » Śmigłowiec do szlifowania posadzek betonowych

Betonowy helikopter to specjalna kielnia do najbardziej wydajnej obróbki powierzchni, która sprawia, że podłoga jest idealnie gładka i równa, usuwa różnice wysokości pęknięć, inne rodzaje deformacji.

Dzięki zastosowaniu takiej maszyny można szybko i sprawnie wykonać cały proces wykańczania podłogi. Ważne jest również to, że po obróbce Beton nie tylko nabiera pewnych cech estetycznych, ale także staje się bardziej trwały, trwały, odporny na zużycie.

Zacieraczka do betonu (helikopter) jest z reguły potężnym urządzeniem wielofunkcyjnym, dzięki któremu proces wykańczania podłogi i usuwania wad można zmechanizować, uprościć i przyspieszyć. Koszty pracy podczas korzystania z maszyny są znacznie zmniejszone.

Przeznaczenie zacieraczek

Helikopter do fugowania betonu jest używany w różnych sytuacjach-zarówno w mieszkaniach, jak i na dużych placach (hangary, magazyny, terminale itp.). W pierwszym przypadku obróbka betonu odbywa się w celu wyrównania podłogi i usunięcia różnic, pęknięć w celu późniejszego pokrycia tym lub innym materiałem.

W przypadku fugowania podłóg w pomieszczeniach magazynowych, produkcyjnych/przemysłowych szlifowanie betonu helikopterem odbywa się jako wykończenie. Powierzchnie nadają pożądany poziom gładkości, równości, usuwają wszystkie wady i sprawiają, że podłoga nadaje się do wygodnej pracy.

Głównym i jedynym zadaniem helikoptera do fugowania betonu jest wysokiej jakości wykończenie betonowej podłogi, aby stworzyć idealną powierzchnię, poświęcając minimum wysiłku i czasu na cały proces.

Rodzaje i cechy

Helikopter do zacierania betonu urządzenie o prostej konstrukcji: składa się z napędu, reduktora, ramy, łopaty (lub dwóch), ochrony operatora i systemu sterowania. Powierzchnia jest najpierw zacierana dyskiem, który jest nakładany na łopatki, a następnie przez same łopatki obracające się z dużą prędkością.

W zależności od rodzaju napędu śmigłowiec do szlifowania betonu może być takich typów: olej napędowy (dość rzadko używany), Benzyna, elektryczny. Urządzenia zasilane paliwem są mobilne i mocne, mogą być używane na otwartych przestrzeniach, do obróbki ogromnych powierzchni, ale w pomieszczeniach wymagają wentylacji. Maszyny elektryczne mogą być używane w zamkniętych pomieszczeniach,ale wymagają możliwości podłączenia do sieci.

Śmigłowiec do szlifowania podłóg betonowych może przyjąć inną średnicę tarczy roboczej, inną liczbę prędkości obrotowych, można również regulować kąt ostrzy. Wszystkie modele różnią się długością łopatek, mocą silnika, sposobem interakcji z operatorem (dla niego można wyposażyć specjalne miejsce lub urządzenie napędzane przez człowieka).

Pod względem liczby łopatek jednostki mogą być jednorotorowe (do obróbki zgrubnej ograniczonych obszarów) i dwurotorowe (Zwykle samobieżne, wysokowydajne i duże).

Gdy konieczne jest szlifowanie betonu helikopterem, przy wyborze maszyny należy zwrócić uwagę na parametry urządzenia. Tak więc intensywność oddziaływania na obrabianą powierzchnię zależy od zakresu obrotu. Aby przeprowadzić obróbkę zgrubną i wykończeniową, odpowiednia Jest jednostka o prędkości obrotowej co najmniej 200 obr. / min.

Średnica-wskaźnik, który mówi o wydajności sprzętu, poziomie manewrowości. Jeśli fugowanie betonowej podłogi helikopterem zostanie wykonane w małym pomieszczeniu lub na kręconych platformach, gdzie znajdują się wąskie przejścia, lepiej wybrać średnicę od 610 milimetrów. Gdy potrzebujesz szybkiej i skutecznej fugi na dużą skalę, możesz wziąć 900 milimetrów lub więcej.

Jednorotorowe

Jednorotorowa kielnia do betonu (helikopter) służy do obróbki niezbyt dużych powierzchni – średnio do 500 metrów kwadratowych. Modele mogą być wyposażone w napęd benzynowy lub elektryczny, jedną łopatę o średnicy do 1,2 metra. Istnieje możliwość regulacji siły i prędkości obrotowej.

Sterowanie urządzeniem odbywa się za pomocą wydłużonego uchwytu z przyciskami, dźwigniami (maszyna prowadzona przez pracownika). Takie jednostki charakteryzują się mobilnością, wszechstronnością, niewielką wagą, zwartością i komfortem pracy.

Dwurotorowe

Dwurotorowa maszyna do fugowania (helikopter) należy już do klasy profesjonalnego sprzętu, służy do obróbki powierzchni o powierzchni 500 metrów kwadratowych lub więcej. Duża, wydajna maszyna samobieżna może pracować tylko na dużych przestrzeniach, bez żadnych zakłóceń i zmian konfiguracji powierzchni.

Modele są zwykle wyposażone w dwa ostrza do fugowania, których średnica mieści się w zakresie 600-1200 milimetrów. Zwykle jednostki pracują na benzynie lub energii elektrycznej (olej napędowy jest rzadko używany, ponieważ praca maszyny nie różni się od benzyny, a ten wybór jest istotny tylko dla tych, którzy mają swobodny dostęp do oleju napędowego).

Urządzeniami steruje operator, który może siedzieć nisko lub wysoko, zwykle między wirnikami w specjalnym fotelu. Steruje dźwigniami, przyciskami lub joystickami.

Zastosowanie i zasada działania

Fugowanie podłóg betonowych helikopterem służy do nadania betonowi pożądanych właściwości i właściwości, a także do wyeliminowania ryzyka rozwarstwienia powłoki podczas pracy z powodu mleczka cementowego wystającego na powierzchnię monolitu.

Technologia jest dość prosta: łopatki szlifierskie przy dużych prędkościach (z pewnym naciskiem pionowym, wskazaną prędkością) materiały są wcierane w korpus betonu, aby wzmocnić górne warstwy jastrychu. Poprzez regulację kąta nachylenia tarcz (ostrzy) można zwiększyć wydajność.

Fugowanie betonowej podłogi odbywa się w dwóch etapach. Po pierwsze, 4-20 godzin po wylaniu, gruboziarnista fuga jest przeprowadzana w momencie, gdy ślad buta pozostawia głębokość do 3 milimetrów w betonie. Aby dodatkowo wzmocnić, użyj dodatków na bazie cementu i rozpocznij proces dopiero wtedy, gdy produkt wchłonie wilgoć z podłogi.

Najpierw kompozycję rozprowadza się jednolitą warstwą na betonie, następnie około dwóch trzecich masy wciera się w monolit, a po pewnym czasie wciera kolejną trzecią. Urządzenie obejmuje zmniejszoną prędkość obrotową ostrza, a prace są wykonywane w dwóch przejściach, które muszą być prostopadłe do siebie.

Szlifierka do betonu (helikopter) wykonuje fugę wykończeniową w ciągu 10-16 godzin po zakończeniu zgrubienia(podłoga powinna ciemnieć, nie powinna brudzić rąk i naciskać). Impregnacja odpylająca jest wcierana maszyną w jedną lub dwie warstwy, a następnie Beton staje się stabilny i nie podlega rozprzestrzenianiu się pęknięć. Prace wykonywane są krzyżującymi się ostrzami wykończeniowymi, z dużą prędkością, w dwóch przejściach (również prostopadle).

Jak wybrać kielnię

Wybierając Szlifierki, należy skupić się na kilku głównych parametrach: dostępności modelu i wykonalności kosztów finansowych, wielkości powierzchni i obecności (braku) zakłóceń na nim, częstotliwości działania urządzenia. Szlifierka do betonu (helikopter) może różnić się rodzajem silnika, mocą, szerokością chwytu.

Typ silnika praktycznie nie wpływa na jakość pracy, ale wpływa na komfort i możliwość pracy. Napędy na paliwo są używane na otwartych przestrzeniach, elektryczne w zamkniętych pomieszczeniach o różnych powierzchniach.

Maszyny jednorotorowe z jednym ostrzem od 30 do 61 centymetrów lepiej wybrać dla małych przestrzeni z obecnością trudno dostępnych obszarów.  Maszyny z podwójnym wirnikiem są bardziej odpowiednie do wielkich prac. Maszyny o średnicy łopatek 90 centymetrów są uważane za uniwersalne.

Średnica ostrzy wygładzających określa szerokość chwytu-to znaczy bezpośrednio wpływa na wydajność sprzętu. Poważne prace są wykonywane z dyszami do 1,2 metra. Prędkość obrotowa musi się zmieniać. Oba etapy obróbki (fugowanie zgrubne i polerowanie wykończeniowe) mogą być wykonane przez maszynę o prędkości obrotowej około 200 obr. / min.

Przykłady producentów

Obecnie na rynku istnieje ogromna liczba maszyn różnych producentów o określonych cechach. W Moskwie popularne są Masalta, ENAR, Misom, Wacker Neuson, VPK, wiele modeli.

Do wykonywania niezbyt dużych prac można wybrać Niemiecki QJM-600 Werk: urządzenie z napędem elektrycznym, doskonale wyważone, ze składanym uchwytem, obręczą ochronną, mocą 3 kW, możliwością regulacji głębokości obróbki, średnicą zaprawy 60 centymetrów, prędkością obrotową od 50 do 115 obr/ min, wagą 53 kilogramów.

Jeśli potrzebujesz mocniejszej jednostki, odpowiednia jest szwedzka Benzyna Tremix g1203b, wyposażona w silnik Honda GX 270, dysk 120 centymetrów. Gdy potrzebujesz Szlifierki do betonu z podwójnym wirnikiem (helikopter), możesz wybrać samobieżny Hiszpański lr900. W zestawie znajduje się tarcza, łopatki o średnicy 90 centymetrów, samochód jest wyposażony w światło zewnętrzne, mocny napęd Honda GX 670, waży około 325 kilogramów.

Fugowanie betonu helikopterem: Technologia i materiały

Podczas wykonywania fugowania betonu helikopterem należy ściśle przestrzegać technologii. Tylko w tym przypadku będzie można zagwarantować wysoką jakość wykończenia.

Zaprawa zgrubna

Obróbka zgrubna (zgrubna) jest realizowana przez urządzenie z tarczami do fugowania w dwóch (lub więcej) przejściach prostopadłych do siebie. Przede wszystkim miejsca przy drzwiach, kolumnach, ścianach są wykończone. Dysk fugowy miesza się górną warstwą jastrychu, zagęszczając go: w tym procesie duże ciężkie frakcje znajdują się od dołu, płuca unoszą się do góry. Aby uzyskać mleko cementowe, wykonuje się kilka przejść, których liczba może zależeć od grubości warstwy betonu i jej właściwości.

Niektóre cechy grubej fugi:

  • Gdy na powierzchnię wyjdzie wystarczająca ilość mleka cementowego, szybko nakłada się polewę, aby wzmocnić warstwę, rozprowadzając ją równomiernie (najlepiej za pomocą specjalnego wózka). Najpierw nakłada się 2/3 produktów, czeka na nasycenie wilgocią i zmianę koloru na ciemniejszy, następnie wykonuje się pierwsze przejście, rozsypuje pozostałą 1/3 mieszanki, ponownie czeka na wchłonięcie wilgoci i wykonuje drugie przejście. Optymalne zużycie polewy wynosi średnio 3-5 kilogramów na metr kwadratowy (minimalne i średnie obciążenie podłogi), 5-8 kilogramów (duże obciążenie).
  • Tarcza do fugowania do pracy musi być odpowiednio dobrana, biorąc pod uwagę kształt krawędzi-jeśli jest ścięta o 45 stopni, Szlifierka do betonu (helikopter) płynnie obrobi powierzchnię, tarcza 90 stopni nadaje się do miejsc, w których podłoga przylega do kolumn lub ścian.
  • Pierwsze przejście jest zwykle wykonywane przez maszynę jednorotorową, drugie przez maszynę dwurotorową, która lepiej zagęszcza mieszankę polewy i mleka cementowego.

Użyte mieszanki

Zasadniczo fugi do szlifierki są wykonane na bazie cementu portlandzkiego z różnymi wypełniaczami (bazalt, piasek kwarcowy, włókno stalowe, korund itp.), które zwiększają wytrzymałość cementu. Ponadto mieszanki mogą zawierać pigmenty, które pozwalają nadać betonowi określony odcień.

Jaką mieszankę wybrać:

  • Wzmacniacze korundowe-nadają się do powierzchni o dużym obciążeniu: do magazynów, obiektów przemysłowych, stacji benzynowych itp.
  • Kwarc-do niskich i średnich obciążeń: gdy budowane są np. centra handlowe, rozrywkowe.
  • Włókna polimerowe, stalowe-dają dodatkową wytrzymałość i wzmocnienie.

Fuga wykończeniowa

Odbywa się to za pomocą urządzenia wyposażonego w łopatki w co najmniej dwóch przejściach prostopadle do siebie. Podczas pierwszego przejścia krawędzie ostrza powinny znajdować się w odległości około 7-9 milimetrów od podłogi, a drugie – 20-23 milimetry. Dzięki temu mieszanina jest lepiej zagęszczana, a zmiana kąta elementów pozwala uczynić powierzchnię prawie lustrzaną.

Wykończenie odbywa się za pomocą narzędzia o dużej mocy – jest mało prawdopodobne, aby ręczne urządzenie wykonało pracę z wysoką jakością. Prawidłowo przetarty Beton staje się błyszczący, równy, gładki, nie wymaga podłogi podłogowej.

Przykład standardowego procesu

  • Zgrubne Przejście helikopterem z dyskiem-fale na powierzchni pozostają w odległości około 6-8 milimetrów
  • Rozprowadzenie polewy, wyczekiwanie czasu wchłaniania wilgoci, ciemnienie mieszanki
  • Drugie przejście agregatem z dyskiem
  • Oznaczanie płaskości powierzchni za pomocą szyny kontrolnej
  • Powtórzenie procesu-w razie potrzeby ponownie z polewą. Przejścia z dyskiem są zwykle powtarzane w odstępach 30-60 minut, w zależności od szybkości wiązania jastrychu. Gdy dysk NIE pozostawia już śladów na podłodze, możesz zatrzymać się
  • Fugowanie wykończeniowe ostrzami w kierunkach obróbki tarczą-zwykle odpowiednio szlifowane powierzchnie wykonuje się w maksymalnie 2-3 przejściach
  • Zastosowanie impregnacji polimerowej w celu zwiększenia odporności na wilgoć i zużycie podłogi, nieprzepuszczalności dla alkalicznych mediów korozyjnych

Fugowanie pęknięć w betonie

Jeśli na jastrychu pojawią się pęknięcia, konieczne jest ustalenie przyczyny procesu deformacji i pilne podjęcie działań w celu wyeliminowania konsekwencji.

Co zrobić z pęknięciami:

  • Otwarte pojedyncze pęknięcia na powierzchni betonu, wzdłuż zbrojenia o szerokości do 1 milimetra-uszczelnione twardymi powłokami opartymi na kompozycjach polimerowo-cementowych/wodno-cementowych, żywicach syntetycznych.
  • Pęknięcia do 2 milimetrów w niewielkiej ilości – można zetrzeć farbą lub specjalnym ciastem polimerowo-cementowym.
  • Wiele pęknięć-nie ma sensu zacierać, lepiej jest używać roztworów polimerowo-cementowych.
  • Pęknięcia w konstrukcjach pod wpływem agresywnych wpływów, szerokie pęknięcia-miejscowa metoda wstrzykiwania roztworów polimerowo-cementowych, farby.
  • Najtrwalszą powłoką jest zastosowanie zaprawy polimerowo-cementowej i preparatów na bazie żywic epoksydowych. Najpierw pęknięcia maluje się klejem epoksydowym, a następnie roztwór polimeru lub ciasto nakłada się na jeszcze świeżą warstwę.

Przed rozpoczęciem pracy Beton należy dokładnie wyczyścić, pęknięcia potraktować klinem lub trójkątem o głębokości 10-30 milimetrów. Jeśli jest zbrojenie, pęknięcia należy pokryć uszczelniającymi związkami polimerowymi, które są przygotowywane na bazie żywic epoksydowych Ed-5/6.

Przygotowaną kompozycję wstrzykuje się do pęknięć: jeśli otwarcie jest mniejsze niż 3 milimetry, wystarczy klej epoksydowy, jeśli więcej-dodaje się wypełniacz cementowy M500.

Bardzo szerokie pęknięcia są mocowane za pomocą stalowych wsporników-co 25 centymetrów rowki są wycinane w poprzek pęknięć o głębokości 2 centymetrów i szerokości do 1,5 centymetra. Wprowadzają do nich kompozycję naprawczą, wkładają zbrojenie, ponownie pokrywają tą samą kompozycją. Następnie pęknięcia są uszczelniane, beton jest zacierany jednostkami z jednym dyskiem, usuwając wszystkie chropowatości.

Śmigłowiec do szlifowania posadzek betonowych to wydajny sprzęt, który pozwala uzyskać idealną powierzchnię jastrychu cementowego przy minimalnym czasie i wysiłku. Pod warunkiem prawidłowego wyboru Maszyny do realizacji zadania i przestrzegania technologii możliwe jest szybkie i skuteczne wykonanie pracy.

Click to rate this post!
[Average: 0]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *